Lokomotywa spalinowa produkowana w latach 1974–1977 i 1985 przez zakłady HCP w Poznaniu dla PKP. Łącznie wyprodukowano 54 sztuki tego typu. Projekt lokomotywy SU46 powstał w 1972 i był rozwinięciem konstrukcji spalinowozu SP45. Zastosowano w niej po raz pierwszy elektryczne ogrzewanie wagonów prądem o napięciu 3 kV. Podstawowe dane oryginały lokomotywy serii SU46: prędkość maksymalna 120 km/h, moc 1650 kW, masa służbowa 105 ton.
Model jest wyposażony w oświetlenie kabiny - dla obu kierunków jazdy.
Numer katalogowy | |
Długość | 254mm |
Waga | 230g |
Minimalny łuk | 280mm |
Oświetlenie | |
Dyfrowy | plux16 |
Brzmieć | nie |
Ilość osi napędowych | 6 |
Sprzęgło | przez wał NEM (KKK) |
Model wyposażony jest w ulepszone wózki, w tym łożyska kulkowe zapewniające płynną pracę przy niskim napięciu prądu.
Model przeznaczony jest dla osób dorosłych i w zakresie ustawodawstwa nie może służyć dzieciom do zabawy.Nieodpowiednie dla dzieci poniżej 14 lat ze względu na ryzyko połknięcia małych elementów.