Ogółem sprowadzono do Polski 143 sztuki tych lokomotyw, które podjęły pracę na liniach przemysłowych. Pierwsze egzemplarze (ponad 60 sztuk) zakupiono w roku 1966 dla obsługi kombinatu metalurgicznego im. Lenina w Krakowie (Nowa Huta), a oznaczenie S200 tam stosowane przyjęli także inni polscy przewoźnicy dysponujący tą lokomotywą. Lokomotywy S200 znalazły także zatrudnienie w przemyśle węglowym.
Obecnie spalinowozami tego typu dysponują tacy prywatni polscy przewoźnicy jak STK, KWK Bogdanka, DB Schenker Rail Polska (dawniej PTK Holding Zabrze, PTKiGK Rybnik, NZTK), Kolej Bałtycka S.A. W XII 2009 w kraju znajdowało się 130 lokomotyw tego typu. Przeprowadzane są także modernizacje tych spalinowozów.
Numer katalogowy | |
Długość | 142mm |
Waga | 205g |
Minimalny łuk | 280mm |
Oświetlenie | biały / czerwony |
Dyfrowy | Netx18 |
Brzmieć | nie |
Ilość osi napędowych | 6 |
Sprzęgło | przez wał NEM (KKK) |
Model wyposażony jest w ulepszone wózki, w tym łożyska kulkowe zapewniające płynną pracę przy niskim napięciu prądu.
Model przeznaczony jest dla osób dorosłych i w zakresie ustawodawstwa nie może służyć dzieciom do zabawy.Nieodpowiednie dla dzieci poniżej 14 lat ze względu na ryzyko połknięcia małych elementów.