Locomotive SU46 was developed in Poland in 1974 as succesor of SP45 used for express personal trains, with more power and electical heating. 50pcs was producen in 1977-85, latter second series 260 pwas ordered, but onyl two pcs was finised. They are SU46-53/54 and has small vissible difference. With engine rate 1650kW they was powerfull locos. Today they are used mostly on freigth trains under PKP cargo.
Model is fitted with ball bearing trucks allowing smooth run, from supply 1V, with consumtion 100mA.
Numer katalogowy | |
Długość | 154mm |
Waga | 230g |
Minimalny łuk | 280mm |
Oświetlenie | biały |
Dyfrowy | plux16 |
Brzmieć | nie |
Ilość osi napędowych | 6 |
Sprzęgło | przez wał NEM (KKK) |
Model wyposażony jest w ulepszone wózki, w tym łożyska kulkowe zapewniające płynną pracę przy niskim napięciu prądu.
Model przeznaczony jest dla osób dorosłych i w zakresie ustawodawstwa nie może służyć dzieciom do zabawy.Nieodpowiednie dla dzieci poniżej 14 lat ze względu na ryzyko połknięcia małych elementów.